Dag 27/28 10/11-11-2017

11 november 2017 - Évoramonte, Portugal

Quintos is het dorp waar we gaan wandelen naar rivier Quadiana. Deze rivier begint in Spanje en heeft een lengte van 820 km, waarvan ongeveer 235 km in Portugal. De Romeinen en Arabieren gebruikte de rivier om Portugal binnen te vallen.
Sterke stromingen van de rivier zorgde ervoor dat er aan het water huisjes met molenstenen werden gebouwd om het graan te malen.
Daarna zijn we doorgereden naar Evora. Wat schets onze verbazing, de meeste dingen die we wilde zien, stonden in verpakking. Restauratie.
De volgende dag zijn we in Evora nog naar het aquaduct geweest. Dit is gebouwd tussen 1531-1537, hiervan is nog 9 km bewaard gebleven.
Daarna doorgereden naar Evoramonte, een prachtige camping. 2 Wasjes gedaan en door het mooie weer was het ook zo droog.
Jet heeft ook nog in het onverwarmde zwembad gezwommen en dat op 11 november. Ook voor Portugese begrippen is het nog uitzonderlijk warm.

1. Trudy van Beuzekom:
    11 november 2017
    Hoi, weer en interessant verhaal over Arabieren en Romeinen, wat en indrukwekkende reis. Jet dat je zwemt op 11 November met je zonnebril op in het water is wel heel bijzonder😎.
  2. Jet:
    11 november 2017
    Ik denk wel dat dit de laatste keer was. Water was behoorlijk koud. P.s. was een zwembril. Haha